influencer marketing
fot. pixabay.com

Zastanawiasz się nad tym, jak rozkręcić marketing swojej firmy? Co powiesz na działania marketingowe we współpracy ze znanymi influencerami. Sprawdź, na czym polega influencer marketing i zastanów się, czy jest to rozwiązanie dobre również dla Twojego biznesu. Zapraszamy do lektury naszego tekstu.

Influencer marketing – na czym polega?

Za influencer marketing należy przyjąć wszystkie działania związane ze współpracą influencera z marką. Influencer, a więc osoba znana, która ma wpływ na innych użytkowników, wykorzystuje swoją popularność w celu promocji określonych produktów czy usług. Wykorzystuje zaufanie jakim darzą go jego fani, by przekonać ich do dokonania określonych decyzji zakupowych. Influencer marketing stał się modny wraz z rozwojem nowych technologii i Internetu.

W ramach influencer marketingu osoby zajmujące się działaniami marketingowymi wykorzystują wiele interesujących narzędzi do promocji marki.

Narzędzia do influencer marketingu

Influencerzy, aby sprzedać produkty albo usługi czy też wypromować markę, korzystają z takich narzędzi jak nagrywanie filmików i publikację ich, prowadzenie działań na Instagramie czy Facebooku. Mogą również tworzyć gościnne wpisy na blogu firmowym marki. Czy opłacają się im takie działania? Okazuje się, że tak. Mniejsi influencerzy umawiają się zwykle na wymianę barterową. W zamian za określone recenzje czy wpisy zachęcające do skorzystania z produktu, otrzymują te towary do wypróbowania.

influencer marketing
fot. pixabay.com

Wielu influencerów nagrywa także podcasty, w ten sposób reklamując określone produkty oraz usługi. To także dla nich sposób na to, by się wypromować i wyrosnąć na marce. Podawanie się za influencera, czyli osobę, która ma wpływ na to, co myślą inni internauci, przyczynia się do wzmacniania ich marki osobistej, a więc personal brandingu.

Dlaczego ludzie ufają influencerom?

Stoi za tym społeczny dowód słuszności. Jeżeli ktoś wie, że inna osoba jest postrzegana przez ogół społeczeństwa jako autorytet czy znawca w danym zakresie, to może automatycznie również przyjąć ten sposób myślenia o tej osobie. „Dowód tłumu” jest jedną z najbardziej znanych zasad, które rządzą ludzkim zachowaniem. Jak widać, również w marketingu jest stosowana.

Influencer marketing to ciekawy obszar działań, które zmierzają do sprzedaży produktów oraz usług. Samemu należy określić, czy odpowiada nam taki sposób promowania naszej marki. Jeżeli tak, warto zaprosić do współpracy influencerów.

Jak współpracować z influencerami?

Nie chcąc się rozczarować, warto na początku współpracy ustalić jej najważniejsze zasady. Umawiamy się, co w ramach działań promocyjnych robi dla nas influencer, a także ustalamy, co my w zamian dajemy od siebie. Należy jasno określić, czy wypłata będzie w formie pieniężnej, czy też umawiamy się na wymianę barterową. Na tę drugą opcję decydują się w szczególności osoby i firmy, które mają nieco mniejszy budżet na działania marketingowe, ale także zależy im na rozwoju.

Jasne ustalenie zasad współpracy z pewnością pomoże nam nawiązać stałe i pozytywne relacje z influencerem, który dzięki temu będzie wkładał serce w promowanie nas w sieci, a także poza nią, np. na spotkaniach fanów z youtuberami.

O czym należy pamiętać podczas współpracy z influencerami?

Nie można zapomnieć także o kwestiach prawnych związanych ze współpracą. Każdy taki materiał powinien być w odpowiedni sposób oznaczony, by nikt nie zarzucił nam, że wprowadzamy w błąd klienta czy też uprawiamy kryptoreklamę pod osłoną neutralnej informacji.

influencer marketing
fot. pixabay.com

Należy także pamiętać, że influencerzy mogą mieć dostęp do szerokiej grupy odbiorców, a co się z tym wiąże, musimy się liczyć z tym, że nie zawsze odbiorcy będą przychylnie wypowiadać się o naszych produktach. Trzeba więc być otwartym na krytykę, a także nie bać się hejtu czy negatywnych wypowiedzi. To część biznesu.

Warto także zaufać influencerowi, który ma pomysł na działania marketingowe. W końcu coś sprawiło, że przyciągnął rzesze ludzi. Influencer marketing wciąż się rozwija, można korzystać z możliwości, jakie stwarza.

Czytaj także: Event marketing – znaczenie dla biznesu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here