marketing zakładu stolarskiego
fot. pixabay.com

Jesteś stolarzem i nie masz pomysłu na to, jak wypromować swój zakład stolarski? Oto kilka wskazówek, dzięki którym zdobędziesz nowych klientów, a także zatrzymasz tych „starych”. Marketing zakładu stolarskiego nie musi być trudnym zadaniem.

Postaw na program lojalnościowy

Zależy Ci na tym, by klienci pojawiali się w Twoich drzwiach na bieżąco? Zadbaj o to, by mogli Ci zaufać. Dobrym pomysłem jest stworzenie programu lojalnościowego. Jeżeli klient do Ciebie powróci, niech otrzyma zniżkę. Natomiast, gdy przyprowadzi nowego klienta, wręcz zniżkę obojgu. Taki program lojalnościowy sprawi, że będą oni do Ciebie powracać.

Z jednej strony klienci zakładu stolarskiego to osoby, które raczej rzadko korzystają z tego rodzaju usług- tzn. nie mają zleceń co miesiąc, ale np. raz na kilka lat, a z drugiej strony – jeżeli już raz zaufają jednemu stolarzowi, będą powierzać mu tworzenie mebli za każdym razem, gdy będą potrzebować jego wsparcia.

Pamiętaj o dobrych opiniach w Internecie

Jeżeli chcesz promować się w sieci, zadbaj o to, by na Twój temat pisano dobrze. Dlatego stwórz wizytówkę firmy w Google’u i tam zbieraj pozytywne opinie o Twojej działalności. Dzięki temu klient, który będzie poszukiwał informacji o tym, jak pracujesz, trafi jednocześnie na przyjazne komentarze na Twój temat.

Dobre opinie możesz zbierać również na swoim profilu na Facebooku. W tym celu załóż fanpage w tym serwisie i umożliwiaj swoim klientom pozostawianie wpisów na Twój temat.

marketing zakładu stolarskiego
fot. pixabay.com

Dziel się swoimi sukcesami za pośrednictwem social mediów

Pamiętaj, że media społecznościowe to miejsce, gdzie można spotkać bardzo wiele osób. Ponad połowa ludzkości korzysta z tych serwisów. Dlatego warto zainwestować w reklamę w tej przestrzeni. Raport Salesforce wskazuje jasno, że social media to jedne z głównych kanałów dotarcia do klientów i to właśnie one przynoszą największe zyski. Dlatego warto inwestować w ich rozwój.

W social mediach, np. na Facebooku czy Instagramie, możesz dzielić się zdjęciami stworzonych mebli czy innych realizacji. Możesz także organizować konkursy i w ten sposób zachęcać swoich fanów do działania i interakcji. Zobaczysz, jak po kilku miesiącach, Twoje media społecznościowe będą oblegane przez fanów.

Zastanów się nad interesującym cyklem wpisów, w którym będziesz dzielić się wiedzą z zakresu stolarstwa. Jeżeli nie masz na to czasu, zleć to kompetentnej osobie.

Systematycznie dodawaj wpisy na Twojej stronie internetowej

Firmowy blog to przestrzeń, dzięki której możesz budować swój personal branding i pozycję eksperta. Dziel się na nim wiedzą i doświadczeniami, opisuj swoje realizacje, a z pewnością zostaną one docenione przez Twoich klientów.

Gdy pokażesz, że znasz się na rzeczy i rozumiesz wszelkie zasady związane z Twoim fachem, a także ujawnisz nieco swojego stylu, z pewnością znajdzie się miłośnik Twojego rzemiosła, który postanowi nawiązać z Tobą współpracę.

Bądź dumy z siebie i z tego, co osiągnąłeś! Wysoka jakość pracy prędzej czy później zostanie doceniona, o ile oczywiście podzielisz się nią ze swoimi potencjalnymi klientami.

Marketing zakładu stolarskiego – zainwestuj w outdoor

Reklama outdoorowa sporo ucierpiała, gdy – ze względu na lockdown – ulice opustoszały. Dziś, gdy więcej osób można spotkać na ulicach, znów wraca do łask. Za pomocą bannerów reklamowych możesz reklamować swoje produkty i usługi. Warto zainwestować w taką formę reklamy, zwłaszcza, gdy jesteś lokalnym przedsiębiorcą i zależy Ci na tym, by przyciągnąć klienta lokalnego.

Reklamuj swoje usługi chwytliwymi hasłami i elegancką grafiką. Wybieraj bannery umieszczone blisko głównych tras przejazdu. Czasem warto zapłacić nieco więcej, ale mieć możliwość dotarcia do szerszej grupy osób.

Zastanów się nad otwarciem sklepu internetowego

marketing zakładu stolarskiego
fot. pixabay.com

Jeżeli nie wykonujesz produktów wyłącznie na zamówienie, zastanów się nad tym, by otworzyć sklep internetowy. W jego ramach możesz sprzedawać produkty, które jesteś w stanie zrobić w szybkim czasie lub te, które masz już na stanie. Chcąc reklamować się  Google’u, skorzystaj z pozycjonowania oraz z reklam płatnych.

Marketing zakładu stolarskiego może być wspaniałą przygodą. Działaj już dziś.

Czytaj także: Tekst próbny – kiedy warto go napisać?

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here