pinterest
fot. pixabay.com

Coraz większą popularnością cieszy się serwis Pinterest. Pinterest jest serwisem społecznościowym, w którym można dzielić się inspirującymi obrazami z innymi użytkownikami Internetu. Dowiedzmy się więcej na jego temat.

Czym jest Pinterest?

Na oficjalnej stronie serwisu można przeczytać, że Pinterest jest wyszukiwarką wizualną pomysłów. Mają one służyć jako inspiracja do podjęcia własnych działań. Przyklejane na tablicach treści określane są mianem: „pinów”.

Jak można znaleźć interesujące materiały na Pinterest? Można tu w ramach serwisu wykorzystać kilka sposobów. Po pierwsze można odkrywać pomysły w Aktualnościach. Tu pojawią się piny, które mają związek z osobami i tablicami przez Ciebie obserwowanymi. Zobaczysz tu również sugestie serwisu – podpowiedzi i propozycje pinów, które mogą Ci się spodobać. Ustalane są one na podstawie Twojej dotychczasowej aktywności w tym medium.

Innym sposobem na poznanie ciekawych treści, jest przeglądanie specjalnej karty obserwowanych. Możesz wykorzystywać ją do tego, by odkrywać nowe pomysły prezentowane przez marki oraz osoby, które obserwujesz.

Do znajdowania innych inspiracji możesz wykorzystać funkcję wyszukiwania. W ten sposób odkrywasz Piny oraz tablice i osoby. Portal może podsyłać Ci także spersonalizowane treści, biorąc pod uwagę Twoją aktywność oraz popularne pomysły.

Do wyboru masz także opcję: Więcej pomysłów. Po jej wybraniu będziesz móc odkryć spersonalizowane rekomendacje dedykowane Tobie.

Polecamy: Ekomarketing – na czym polega?

Co można znaleźć na Pintereście?

Jakie treści są udostępniane na Pintereście? Zakres obrazów, które możemy znaleźć w tym serwisie społecznościowym jest bardzo różnorodny. W zasadzie ogranicza nas tu tylko wyobraźnia. Można odkryć tu zdjęcia smacznych potraw, eleganckich makijażów, pięknie ozdobionych paznokci czy zdjęć krajobrazów. W zależności od tego, jakie słowa kluczowe wpiszemy w wyszukiwarkę, taki widok ukaże się naszym oczom. Wyszukiwane hasła możemy dodatkowo uszczegóławiać, by zdjęcie czy grafika, którą zobaczymy, odpowiadała jak najbardziej naszym potrzebom.

pinterest
fot. pixabay.com

Najpierw jednak swoje poszukiwania rozpocznijmy od bardziej ogólnych haseł. W kolejnym kroku możemy skupić się na większym uszczegółowianiu treści.

Czytaj także: TikTok – dlaczego jest tak popularny wśród najmłodszych?

Twój profil na Pinterest

Na Pintereście możesz także posiadać swoje konto – będzie Ci ono służyło do przeglądania, personalizacji oraz dodawania Twoich treści. W profilu, który założysz możesz dodać takie informacje jak: imię i nazwisko, notkę biograficzną, a także Twoją lokalizację. W każdej chwili będziesz mógł edytować dodane tu dane.

Profil, który założysz jest widoczny dla każdego. Jednakże tylko Ty masz dostęp do tablic ukrytych. Każda osoba, która Cię obserwuje będzie mogła zobaczyć, jakie tematy, osoby oraz tablice Ty obserwujesz.

Czy warto korzystać z Pinterest?

Wiele osób zadaje sobie to pytanie. Czy warto być częścią społeczności tworzonej przez Pinterest? Jeżeli szukasz interesujących Cię materiałów graficznych, szukasz pomysłów, które możesz potem wcielić w życie, to jak najbardziej.

Wiele kosmetyczek, panien młodych czy osób, które interesują się modą oraz wizerunkiem, korzysta z Pinterest, by znaleźć ciekawe stylizacje i pomysły. Pinterest to jednak nie tylko przestrzeń z tego typu materiałami. Bez trudu można znaleźć tu także treści edukacyjne, ogólno-rozwojowe, np. związane z psychologią czy przepisy na dania. Wszystko, co można przedstawić czy udokumentować w wersji graficznej, znajdzie tu swoje miejsce.

Jeżeli więc szukasz przestrzeni, w której możesz pochwalić się swoimi rysunkami czy pięknie wykonanymi paznokciami, jak najbardziej korzystaj.

pinterest
fot. pixabay.com

Pinterest dla firm

Pinterest to miejsce idealne dla firm, które chcą sprzedać towar. Można tu dodać w ramach inspiracji zdjęcia swoich produktów i zalinkować do swojego sklepu internetowego. To bardzo nowoczesny sposób komunikacji. Dzięki tego typu przekazom można dotrzeć do grupy docelowej składającej się z młodszych odbiorców lub po prostu osób, które lubią zachwycać się pięknymi zdjęciami. Można do wykorzystać do świadomego zarządzania wizerunkiem firmy w Internecie.

Stwierdzenie, że to oczy najpierw kupują, sprawdza się również i w tym przypadku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here