zarządzanie wizerunkiem firmy
fot. pixabay.com

Internet to przestrzeń, w której można opublikować niemal wszystko. Dlatego chcąc zadbać o spójną komunikację marketingową, należy tworzyć takie treści, które nie przyniosą wstydu firmie. O tym, jak istotne jest świadome zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie – przeczytacie w naszym artykule.

Zarządzanie wizerunkiem firmy – dlaczego jest ważne?

We współczesnym świecie należy rozgraniczyć treści, które można, a których nie można publikować w Internecie. Nie powinniśmy sięgać po takie materiały, które mogą wywołać skandal, ośmieszyć nas na tle innych. Może się to przełożyć także na dochody firmy, która będzie postrzegana jako niepoważna. Chcąc więc zadbać o wizerunek firmy, trzeba pamiętać o zasadach dodawania i tworzenia materiałów. Nie mogą one godzić w to, jak firma jest postrzegana na zewnątrz.

Zarządzanie wizerunkiem firmy nie jest trudnym zadaniem, choć wymaga pewnej świadomości oraz wrażliwości, które pomogą wzmocnić wiarygodność przedsiębiorstwa na rynku. Jak zatem zadbać o wizerunek firmy?

Wiarygodność vs. publikacja materiałów

W oczach naszych potencjalnych klientów chcemy być wiarygodni oraz uczciwi. Dlatego zarządzając wizerunkiem firmy chcemy przekazywać właśnie te wartości. Należy jednak uważać na to, by się nie zagalopować. To oznacza, że nie można być nadmiernie szczerym. Chodzi tu o to, by nie publikować materiałów, które – choć przedstawiają prawdę – mogą kompromitować członków firmy czy całą instytucję.

Dlatego lepiej wystrzegać się dodawania zdjęć z imprez firmowych, gdzie osoby wyglądają delikatnie mówiąc „niewyjściowo”. Publikacja takich treści może zniechęcić wręcz klientów.

zarządzanie wizerunkiem firmy
fot. pixabay.com

Ujawnianie poglądów – kiedy nie warto?

Kontrowersyjną kwestią jest dodawanie materiałów, które mają za zadanie komentować otaczającą rzeczywistość. Każdy ma, oczywiście, prawo do swoich poglądów, ale – czy w przypadku tworzenia materiałów na swoje media społecznościowe albo blog firmowy – warto ujawniać się z poglądami? Tak naprawdę to zależy od tego, czy chcemy być postrzegani jako organizacja zaangażowana w różne spory, z jednolitym światopoglądem, czy też nie. Ujawnianie swojego zdania i światopoglądu w przekazach marketingowych może zniechęcić część klientów do naszych produktów lub usług.

Współcześnie możemy przebierać z takiej ilości ofert, że coraz częściej rezygnujemy z zakupu towaru lub wyboru usługi u ludzi, których poglądy nam się nie podobają. Co więcej, tego typu informacje mogą zostać wykorzystane przez konkurencję. Dlatego zanim zdecydujemy się na ujawnienie poglądów, zastanówmy się, kim jest nasza grupa docelowa i czy chcemy, by znała ono nasze stanowisko w różnych sprawach. Czasem lepiej coś przemilczeć i się nie wypowiedzieć niż zniechęcić klientów do naszych produktów czy usług, które de facto nawet nie mają związku z określoną kwestią światopoglądową.

Kiedy ujawniać swoje poglądy jako firma?

Natomiast inaczej sprawa wygląda, gdy konkretne zagadnienie światopoglądowe dotyczy naszych produktów albo usług. Możemy wówczas nasze stanowisko w danej sprawie wykorzystać jako element kampanii marketingowej. Dużą popularnością cieszy się np. ekomarketing, w którym wykorzystuje się ekologiczną postawę firmy do kreowania wizerunku marki.

Należy pamiętać, by wszystkie te działania były zgodne z tym, co tak naprawdę sobą reprezentujemy. Klienci są bardzo świadomi. Nieustannie śledzą materiały w Internecie i informacje np. na temat szefów firm. Brak spójności i nieuczciwość co do konkretnych zagadnień natychmiast zostanie wyłapana. W sytuacji konfrontacji konkurencja najprawdopodobniej wykorzysta to do podważenia naszej wiarygodności jako firmy.

Dlatego trzeba bardzo rozważnie publikować informacje – zarówno w imieniu firmy, jak i poszczególnych osób nią zarządzających.

zarządzanie wizerunkiem firmy
fot. pixabay.com
Co publikować w social mediach?

Materiałami, które publikować, by nie narażać się na zbytnią krytykę – jesteśmy przecież firmą, która chce zarobić, a nie partią polityczną czy prasą – są np. treści związane z edukowaniem na temat produktów oraz usług.

Należy jednak robić to rozważnie, z zachowaniem zasad etyki oraz czerpiąc z wiarygodnych źródeł. Świadome zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie jest prawdziwie wymagającym wyzwaniem. Warto jednak go podjąć, by cieszyć się większą wiarygodnością i zaufaniem klientów.

Czytaj także: TikTok – dlaczego jest tak popularny wśród najmłodszych?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here