Twitter
fot. pixabay.com

Zależy nam na tym, by nasze komentarze czy przemyślenia docierały do szerszego grona odbiorców? Swoimi myślami możemy dzielić się na Twitterze. Czym jest Twitter i dlaczego jest tak popularny? Postaramy się odpowiedzieć w dzisiejszym tekście.

Czym jest Twitter?

Twitter jest określany jako najszybciej rozwijający się serwis społecznościowy na świecie. Potencjał marketingowy tego medium jest jednak trudny do jednoznacznej oceny. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, dla jakiej branży będziemy tworzyć materiały marketingowe.

Przekazy na Twitterze z samego charakteru tego medium mają być maksymalnie krótkie. Twórcom tego medium społecznościowego przyświecało hasło: „minimum słów – maksimum treści”. Wpis na Twitterze mogły mieć początkowo do 140 znaków. Obecnie limit ten wynosi 280 znaków. Być może zmiana ta wiązała się z trudnością wyrażenia wielu myśli w maksymalnie skróconych hasłach.

Zadania Twittera

Z Twittera korzystają politycy, dziennikarze, ludzie kultury oraz wiele innych znaczących się postaci dla opinii publicznej. Jakie cele ma spełniać Twitter? Twitter to przede wszystkim przestrzeń do tego, by wyrażać swoje zdanie oraz komentować zastaną rzeczywistość. Jego podstawowym zadaniem jest łączenie ludzi oraz udostępnienie informacji w czasie rzeczywistym. Aby łączyć się z ludźmi, używa się w tym celu hashtagów związanych z określonym tematem, podejmowanym przez osobę, która dokonuje wpisu.

Twitter
fot. pixabay.com

Na Twitterze znajdują się najbardziej aktualne komentarze do bieżących sytuacji politycznych czy społecznych. Dlatego chcąc wpisać się w ogólny trend Twittera, warto działać w taki sposób.

Jak tworzyć wpisy na Twitterze?

Na Twitterze obowiązują pewne ograniczenia związane z liczbą znaków. Masz ich do dyspozycji tylko 280. Dlatego chcąc wykonać dobry wpis, musisz starać się precyzyjnie i krótko opisać swój problem. Tu nie ma miejsca na długie wstępy. Działasz i piszesz jakie jest Twoje stanowisko w konkretnej sprawie. Możesz także oznaczać wybrane osoby i np. wdawać się z nimi w polemikę. Aby treści, które tworzysz docierały do odbiorców, nie możesz zapomnieć o tym, by stosować hashtagi. Zanim je zastosujesz, musisz sprawdzić, które są najbardziej popularne w Twoim temacie. Hashtagi także wliczają się w limit znaków. Dlatego chcąc napisać wyczerpujący tweet, możesz je użyć już w jego treści, a nie umieszczać pod wpisem, jak to niekiedy ma miejsce w przypadku tekstów umieszczanych na Instagramie.

Czy warto wykorzystać Twitter do promocji firmy?

Wiele firm, np. te z obszaru marketingu branż zakazanych, korzysta z narzędzia jakim jest Twitter. Poprzez odpowiednie hashtagi komentuje to, co dzieje się w przestrzeni publicznej, a także udostępnia informacje na temat firmy. Na Twitterze można ustawić również treści płatne, które dotrą bezpośrednio do wybranej grupy docelowej. Do dyspozycji mamy tu słowa kluczowe, dane demograficzne, lokalizacje oraz zainteresowania potencjalnej grupy docelowej.

Chcąc dotrzeć z przekazem do konkretnych osób, należy korzystać z możliwości, jakie daje content marketing. Opierając się na jego zdobyczach możemy działać, by osiągać sukcesy marketingowe na rzecz firmy.

Komunikacja na Twitterze – obszary

Zasadniczo można wymienić kilka obszarów komunikacji na Twitterze. Są to treści dotyczące bieżących spraw firmy, np. podziękowanie za podpisanie kontraktu czy współpracę (oczywiście za obopólną zgodą dwóch stron takiej czynności). Tweety mogą dotyczyć też np. zatrudnienia nowego pracownika i powitanie go na pokładzie. Powiększenie zespołu o cennego specjalistę jest bardzo istotną informacją dla klientów, którzy chętnie skorzystają z możliwości nowej osoby w zespole.

Twitter
fot. pixabay.com

Innym sposobem działań jest reagowanie na wpisy społeczności na Twitterze. Komentowanie wpisów i reagowanie na nie jest także formą promocji. Nie można zapomnieć o możliwości uruchomienia kampanii płatnych, nastawionych na większe marki.

W ramach korzystania z Twittera możemy skupić się na działaniach real-time, mających na celu komentowanie  ważnych odbywających się w czasie rzeczywistych wydarzeń kulturalnych, społecznych, politycznych i wielu innych.

Twitter to popularne narzędzie do komunikacji. Warto je przetestować.

Czytaj także: TikTok – dlaczego jest tak popularny wśród najmłodszych?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here