praca w social mediach
fot. pixabay.com

Marzy Ci się praca z dowolnego miejsca na Ziemi? Media społecznościowe dają takie możliwości. Będąc social media managerem możesz zarabiać tak naprawdę bez wychodzenia z domu. Zobacz, czym charakteryzuje się praca w social mediach.

Jakie zawody można wykonywać w social mediach?

Zanim przejdziemy do opisania cech niezbędnych do realizowania się w pracy w social mediach, przyjrzyjmy się lepiej jakie zawody można uprawiać za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Jednym z zawodów powiązanym z social mediami jest moderator profilu lub grupy w social mediach. Do zadań takiego pracownika należą czynności opierające się na odpisywaniu na wiadomości, reagowaniu na komentarze oraz dbanie o poziom dyskusji w ramach fanpage’u. Moderator powinien reagować na wszelkie akty przemocy słownej i wulgarne wypowiedzi. Taka praca wymaga pełnego skupienia.

Znajomość systemów reklamowych, które są związane z poszczególnymi kanałami w social mediach, to klucz do tego, by odnieść sukces jako social media paid specialist. Bardzo ważne, z punktu widzenia tej profesji, są też umiejętności strategiczne, które pozwolą sprawnie planować kampanie marketingowe.

praca w social mediach
fot. pixabay.com

Stanowiskiem, które skupia wiele umiejętności jest social media specialist, czyli po prostu specjalista ds. mediów społecznościowych. Pracownik zajmujący się pracą jako social media specialist powinien umieć obsługiwać media społecznościowe, w tym wyróżniać się umiejętnościami copywriterskimi, związanymi z tworzeniem tekstów oraz umiejętnościami graficznymi. Wprawne oko fotografa jest tu niezbędne. Dobrze być również na bieżąco z branżowymi nowinkami, które umożliwią wdrażanie najnowszych trendów.

Umiejętności potrzebne w pracy w social mediach

Jeżeli marzy Ci się praca zdalna w mediach społecznościowych, warto, żebyś wyróżniał się kilkoma cechami charakteru, m.in. potrafił obserwować, a także szybko reagować na zmiany zachodzące w sieci. Zdolność do tego, by umieć pracować „tu i teraz” z pewnością będzie kolejną przydatną umiejętnością. Specyfika tej branży wymaga od Ciebie, byś był elastyczny. Musisz umieć odpowiadać na potrzeby swoich odbiorców, np.: odpisywać na ich wiadomości w nienormowanych godzinach pracy.

Oprócz kompetencji miękkich równie istotne są kompetencje twarde, np. tzw. lekkie pióro czy też umiejętność obsługi programów graficznych i wykonywania prostych grafik. Ważne także, by znać system reklamowy stosowany na różnorodnych platformach, np.: na Facebooku czy Instagramie.

Bardzo ważną umiejętnością jest też analiza zebranych danych. Wymaga ona zdolności logicznego myślenia oraz szybkiego łączenia faktów ze sobą.

Ważne również, by mieć pomysł na prowadzone przez siebie kanały oraz jakąś wizję, którą będziesz kierować się podczas realizowania kolejnych wpisów na social media.

Aby zdobyć te wszystkie umiejętności można uczyć się obserwując działania Instagramerów i innych gwiazd mediów społecznościowych. Warto również skorzystać z możliwości jaką dają studia na kierunkach poświęconych tej tematyce. Odmiennie niż w przypadku wielu innych kierunków, na tego typu studiach wśród wykładowców i prowadzących zajęcia, dominują praktycy. Są to osoby, które w codziennej pracy mają kontakt z mediami społecznościowymi. Śledzą trendy i wiedzą, jak pokierować działaniami reklamowymi, by przyniosły efekt.

praca w social mediach
fot. pixabay.com

Jak zacząć pracę w mediach społecznościowych?

Marzysz o karierze w social mediach? Zastanów się najpierw w jakim charakterze chcesz w nich występować. Czy zależy Ci na tym, by być twórcą niewidocznym dla odbiorcy i zajmować się social mediami od kuchni? A może kręci Cię praca w social mediach, gdzie to Ty jesteś mistrzem pierwszego planu? Najpierw odpowiedz sobie na to pytanie.

Następnie przejdź do działania. Najłatwiej człowiek uczy się przez naśladownictwo. Dlatego jeżeli zależy Ci na tym, by osiągać sukcesy w tej pracy, znajdź sobie wzór osoby, która swoją pracę wykonuje właściwie i może być dla Ciebie inspiracją do tworzenia ciekawych treści.

W kolejnym kroku pomyśl o tym, by samodzielnie opracować własne pomysły i je wdrożyć. Pokaż, że jesteś oryginalny i masz wiele do zaoferowania swoim odbiorcom.

Polecamy również: Sposoby na rozwiązywanie problemów w pracy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here