rodzaje infografik
fot. pixabay.com

Pojęcie infografiki wiąże się bezpośrednio z marketingiem. W naszym innym artykule wyjaśnialiśmy, czym jest infografika. Dziś zgłębimy bardziej ten temat i przedstawimy najpopularniejsze rodzaje infografik. Zapraszamy do lektury.

Rodzaje infografik – jakie są?

Infografika, co już zostało wyjaśnione w artykule poświęconym temu zagadnieniu: „Infografiki – czym są i jak je stosować?„, to taki rodzaj contentu, który polega na przekazaniu informacji w sposób graficzny. Jej celem jest przejrzyste i klarowne wyjaśnianie określonych zjawisk.

W świecie marketingu istnieje wiele typów infografik. Aby łatwiej przekazywać publiczności dane stworzono wiele rodzajów infografik. Są to: infografika liczbowa, porównawcza, fotograficzna, czasowa, schemat blokowy, artykuł wizualizowany oraz tzw. przynęta.

Przyjrzymy się im lepiej.

Infografika liczbowa – czym jest?

Nasze zestawienie rozpoczniemy od tzw. infografiki liczbowej. Jest to sposób na wizualizowanie danych liczbowych i statystycznych. Można wykorzystać tu interesujące ikonki oraz ciekawe kolory, dzięki czemu odbiorca będzie mógł zainteresować się danymi.

Suche dane są tu wzbogacane o ciekawe wizualizacje, dzięki którym łatwiej zapamiętać pewne informacje.

rodzaje infografik
fot. pixabay.com

Infografika porównawcza – charakterystyka

Bardzo popularnym typem infografik jest infografika porównawcza. Polega ona na zestawieniu ze sobą kilku rodzajów informacji, które są porównywane, a więc przedstawiane są ich podobieństwa oraz różnice. Zadaniem tego rodzaju infografiki jest stworzenie możliwie najbardziej przystępnego porównania danych.

Z tego typu infografiki korzysta się bardzo często, gdy np. porównuje się ze sobą różne ustroje, doktryny czy dokonania różnych osób, a także właściwości owoców czy warzyw.

Infografika z linią czasu

Wskazując na rodzaje infografik nie można zapomnieć również o infografice z linią czasu. Na tego rodzaju wizualizacji przestawione są poszczególne fakty historyczne czy wydarzenia w sposób chronologiczny. Tego typu infografika ma ułatwić przekazanie informacji o tym, co dzieje się na poszczególnych etapach np. konkretnej wojny. Tego rodzaju infografika może także służyć do lepszego przedstawienia etapów rozwoju firmy czy kroków, jakie musi podjąć firma, by osiągnąć sukces.

Sprawdź również: Czym jest content curation?

Rodzaje infografik – przynęta czyli co?

Bardzo ciekawym typem infografik jest tzw. przynęta. Celem takiej infografiki jest wizualizacja problemu, przedstawienie związanych z nim zagrożeń, a następnie zaproponowanie najlepszego rozwiązania. Można to zrobić niekoniecznie w sposób bezpośredni, ale tak skonstruować infografikę, by zasugerować potencjalne możliwości wyjścia z trudnej sytuacji. Odbiorca sam podejmie decyzję, co ostatecznie zrobi.

Artykuł wizualizowany – dlaczego warto tak go napisać?

Masz do przekazania bardzo dużo informacji? Wykorzystaj do tego tzw. artykuł wizualizowany. Jego celem jest takie zaprezentowanie długiej treści, by podzielić ją na mniejsze bloki tekstowe, np. przecinając grafikami czy też całkowite przerobienie ich na formę graficzną. Taki tekst wygląda bardzo ciekawie i odbiorca może krążyć wzrokiem po całej treści.

rodzaje infografik
fot. pixabay.com

Schemat blokowy – jak stworzyć?

Kolejnym typem infografik jest tzw. schemat blokowy. Jego celem jest przedstawienie problemu i omówienie go krok po kroku. Na końcu natomiast powinno zostać umieszczone rozwiązanie trudności, z której można skorzystać. Schemat blokowy jest bardzo czytelną metodą na wyjaśnienie konkretnych zagadnień.

Infografika fotograficzna – jaka jest?

Kolejnym rodzajem infografik jest tzw. infografika fotograficzna. Taka infografika polega na umieszczeniu fotografii na środku i opisaniu elementów tej fotografii, np. wykorzystując do tego strzałki czy też inne sposoby opisu. Niektórzy twórcy infografik umieszczają np. zdjęcie określonego przedmiotu na środku, a następnie robią zbliżenia i umieszczają je na infografice, wyjaśniając, co każdy z nich konkretnie przedstawia.

Powyżej przedstawiono najpopularniejsze rodzaje infografik. Każda z nich może być sposobem na to, by zyskać uwagę swoich odbiorców. Warto więc testować różne metody prezentacji treści i znaleźć ten, który najbardziej odpowiada naszej grupie docelowej.

Czytaj także: Depozycjonowanie strony internetowej – na czym polega?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here