rodzaje contentu
fot. pixabay.com

Bardzo często temat content marketingu pojawia się przy okazji planowania strategii marketingowej firmy. Wiele osób utożsamia content z pisaniem treści. Tymczasem content nie ogranicza się jedynie do słowa pisanego. Sprawdź, jakie są rodzaje contentu i poznaj lepiej każdy typ. Zapraszamy do lektury.

Słowo pisane

Nasze zestawienie rozpoczynamy od słowa pisanego. Treści pisane to najprawdopodobniej najpopularniejszy rodzaj content, jaki jest tworzony na potrzeby działań marketingowych. W tej grupie znajdują się artykuły na blog firmowy, wpisy na social media, treści e-maili i newsletterów, a także e-booki oraz raporty, które można pobrać w formie PDF. O contencie w takim znaczeniu mówimy także wtedy, gdy tworzymy podpisy pod ikonki na stronie internetowej czy call to action, a więc przyciski zachęcające do kliknięcia i podjęcia aktywności. W słowie pisanym możemy umieścić także treści tworzone na potrzeby haseł reklamowych i napisy na ulotkach.

Treści pisane zajmują ważną pozycję w planach content marketingowych w firmach, ale nie można zapominać o tym, że nie są to jedyne odmiany contentu. Wielu marketerów zapomina o tym, ograniczając swoje działania jedynie do tworzenia tekstów. Tymczasem Internet jest takim obszarem, gdzie doceniana jest różnorodność i interesujące formy przekazu. Dlatego decydując się jedynie na działanie słowem, mocno możemy ograniczyć sobie obszary wpływu na rynku.

Czytaj także: Czym jest content curation?

Grafiki i infografiki

Contentem jest także taki typ treści jak grafiki czy infografiki, które coś mówią, przekazują określone komunikaty. Dlatego warto połączyć siły i zaprosić do współpracy grafika i copywritera, którzy wspólnie stworzą spójną koncepcję i sposób komunikowania się firmy. Poprzez infografiki można wyrazić o wiele więcej niż tekstem pisanym ciągiem. Dlatego warto wykorzystywać tę formę komunikowania się do tego, by osiągać swoje cele marketingowe.

rodzaje contentu
fot. pixabay.com

Infografika w obrazkowej formie pozwala na przekazanie ważnych dat, wartości, liczb, które w jednolitym tekście mogłyby być trudne do wyłapania.

Wideo i filmiki

Kolejną, bardzo popularną formą content są wideo i filmiki. Coraz więcej marketerów zamiast pisać treści, decyduje się opowiedzieć o nich. W taki sposób powstają filmy oraz wideo, które można umieszczać w różnych mediach, np. na YouTube czy na Facebooku. Krótkie filmiki można nakręcać także na potrzeby Instagrama albo TikToka. W ten sposób można przyciągnąć widza poprzez interesującą narrację.

Cinemagraphs

Równie interesującym typem contentu są tzw. cinemagraphs. Są to po prostu zdjęcia z efektem zapętlonego wideo. To content w formie giph’ów, który przyciąga coraz to większą grupę odbiorców. Warto zaskoczyć potencjalnych klientów i zdecydować się na taką formę komunikacji z nimi. Zwłaszcza, gdy chcemy nieco rozluźnić panującą atmosferę.

Q&A – czyli pytania i odpowiedzi

Bardzo ważną, zwłaszcza z punktu widzenia sklepów, formą contentu są Q&A. Skrót pochodzi od angielskich słów: „questions” i „answers”. Chodzi w tej metodzie o to, by klienci mieli możliwość zadawania pytań, np. za pośrednictwem Twittera, a my na nie będziemy odpowiadać. Można taką sekcję zrobić także na swojej stronie internetowej. W tym miejscu umieszczamy wszystkie pytania, jakie zadali nam klienci lub takie, które przyjdą nam do głowy wraz z odpowiedziami na nie. To przestrzeń do tego, by umieścić w niej pytania, które nigdy nie były szerzej wyjaśnione np. w prasie specjalistycznej, a na które klienci często szukają odpowiedzi.

rodzaje contentu
fot. pixabay.com

Rodzaje contentu: Memy

Współcześnie Internet żyje memami. To forma, która jeszcze długo nie znudzi się internautom. Mem to śmieszny obrazek, który w celny sposób opisuje rzeczywistość. Tego typu grafika powinna zawierać także interesujący, zabawny opis, który będzie odnosił się np. do bieżących wydarzeń politycznych czy sportowych, ale także do codziennego życia.

Rodzaje contentu, które wymieniliśmy to oczywiście niejedyne formy komunikowania się z grupą docelową. Wraz z rozwojem Internetu powstaje coraz więcej sposobów na to, by przyciągnąć potencjalnych odbiorców. Dlatego całkiem prawdopodobne, że niebawem będziemy mogli cieszyć się z kolejnych zdobyczy cywilizacyjnych w ramach content marketingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here