YouTube
fot. pixabay.com

Serwis społecznościowy YouTube to witryna, w której użytkownicy mogą zamieszczać swoje materiały video i w ten sposób reklamować się w sieci. Niektórzy YouTube wykorzystują do tego, by dzielić się informacjami, udzielać komentarzy dziennikarskich, inni promują tu swoją muzykę. Istnieje także grupa osób, która zarabia na tym serwisie – youtuberzy nakręcają dedykowane filmiki, np. poświęcone grom, które mogą zainteresować odbiorców.

Co to jest YouTube?

YouTube to serwis społecznościowy, który powstał w 2005 roku. Prawdziwy rozgłos zdobywa w ostatnich latach. Obecnie jest to najpopularniejsze medium społecznościowe w Polsce. Polscy internauci o wiele chętniej korzystają z tego kanału komunikacji niż z Instagrama, Pinterestu, TwitteraTikToka czy Facebooka. Na YouTube prezentowane są różnego rodzaju nagrania. Są to utwory muzyczne, teledyski, a także specjalnie przygotowane video, którego twórca porusza istotny temat, np. wskazuje, jak grać w określoną grę czy też jak ugotować pyszne danie.

YouTube staje miejscem, gdzie można zadbać o to, by promować swój wizerunek. Z tego medium coraz częściej korzystają specjaliści z różnych dziedzin, np. psychologii, ekonomii, filozofii, literatury, by przekazywać wiedzę, którą posiadają. Pod tym względem YouTube jest serwisem, w którym można dzielić się wiedzą.

Oprócz formy dodawania gotowych nagrań, na YouTube można prowadzić wydarzenia live. Odbywają się one na żywo i są relacjonowane w czasie rzeczywistym.

W obu opcjach użytkownicy, o ile nie zablokował tego autor nagrania, mogą komentować filmiki. W niektórych przypadkach, gdy treści są mocno kontrowersyjne lub gdy autor chce uniknąć krytyki, wyłącza on opcję komentowania nagrania.

YouTube
fot. pixabay.com

Jak działa YouTube?

YouTube to serwis, który w swojej polityce kieruje się zasadą promowania wiarygodnych źródeł informacji, a także nagradzaniem zaufanych twórców. Administratorzy YouTube’a dbają także o to, by ze strony usuwać te treści, które naruszają zasady, a także ograniczają rozprzestrzenienie się treści fałszywych.

Na swojej oficjalnej stronie internetowej, YouTube wskazuje na wartości, którymi kieruje się w swojej codziennej pracy. Są to: sprzeciw wobec szerzenia nienawiści, walka z nieprawdziwymi informacjami, wspieranie uczciwości procesu wyborczego, zapobieganie stronniczości czy dbanie o bezpieczeństwo dzieci. W czasie pandemii koronawirusa, YouTube podjął również działania mające na celu wspieranie walki z zagrożeniem.

Polecamy: Świadome zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie

Jak wyświetlane są reklamy w serwisie?

YouTube w wersji bezpłatnej wyświetla reklamy, które są dobierane zgodnie z naszymi preferencjami. Serwis personalizuje reklamy na podstawie danych osobowych, które są powiązane z kontem w Google, a także danych pochodzących od reklamodawców, którzy współpracują z Google.

Zadaniem YouTube’a jest wyświetlenie reklam użytecznych zgodnie z potrzebami odbiorcy. Jeżeli jesteś zainteresowany np. ubraniami czy kosmetykami i tego rodzaju produkty wyszukujesz w Google, YouTube podsunie Ci takie reklamy.

Zarabianie dla twórców – rodzaje reklam

Nie można zapomnieć o tym, że YouTube jest przestrzenią, gdzie można zarabiać. Twórcy filmików mają możliwość bezpośredniego zarabiania na tej platformie. Istnieje wiele modeli zarabiania za pośrednictwem YouTube’a.

Zarabiać można za subskrypcje, umieszczanie gadżetów czy zamieszczanie reklam. Aby lepiej zrozumieć to zagadnienie, warto skorzystać ze specjalnych webinarów i instrukcji, gdzie temat jest szczegółowo omówiony.

Formy reklam na YouTube to reklamy display’owe, nakładki reklamowe, reklamy wideo z możliwością pominięcia, reklamy wideo niemożliwe do pominięcia, bumpery reklamowe. Reklamy display’owe zobaczymy po prawej stronie filmu nad listą sugerowanych filmów. Z kolei nakładki reklamowe są widoczne w dolnych 20 proc. okna filmu.

YouTube
fot. pixabay.com

Przed filmem, w trakcie czy po nim, pojawiają się reklamy, które można pominąć po 3 sekundach. Są też takie reklamy, których pominięcie jest niemożliwe. Takie wideo trwają maksymalnie od 20 sekund. Znacznie krótsze, lecz również niemożliwe do pominięcia, są bumpery reklamowe. Czas ich trwania to maksymalnie 6 sekund.

To najważniejsze informacje o YouTube. Warto korzystać z tego medium, by oglądać interesujące filmiki lub samemu dodawać treści do tego serwisu.

Czytaj także: Ekomarketing – na czym polega?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here