marketing branż zakazanych
fot. pixabay.com

Istnieje szereg zawodów, w których nie można korzystać z reklamy. Należy do nich medycyna czy prawo. Jak zatem powinien wyglądać marketing branż zakazanych: usług medycznych i prawnych, by był skuteczny, a jednocześnie nie godził w uregulowania prawne?

Przede wszystkim informuj

Informowanie potencjalnych pacjentów czy klientów o tym, jakie usługi realizujesz nie jest przecież niczym niezgodnym z prawem. Dlatego zadbaj o to, by przekazać potencjalnemu odbiorcy jak najwięcej informacji na temat biznesu, który prowadzisz. Pamiętaj jednak, by treść pod pozorem neutralnego przekazu nie była tak naprawdę reklamą. Takie postępowanie jest niezgodne z prawem i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. Nie postępuj w taki sposób jeżeli nie chcesz narazić się swojemu samorządowi zawodowemu oraz innym reprezentantom twojej profesji.

Buduj wizerunek eksperta

Oczywiście, nie możesz się reklamować, marketing twojej branży jest zakazany, ale pamiętaj, że nic nie stoi na przeszkodzie, by zadbać o swój personal branding i budować wizerunek eksperta. Możesz podejść do tego strategicznie i ustalić plan na swój content marketing. Dobrym rozwiązaniem jest również założenie bloga, a także udzielanie się w serwisach zewnętrznych.

marketing branż zakazanych
fot. pixabay.com

Nie musisz przecież reklamować tam swoich usług. Możesz wypowiedzieć się na łamach konkretnego magazynu czy portalu jako ekspert. Redaktor, który opracowuje tekst oznaczy po prostu twoją kancelarię czy gabinet lekarski, gdzie działasz. Dzięki tego rodzaju działaniom wzmocnisz swoją pozycję i zbudujesz większe zaufanie do ciebie jako eksperta w konkretnej dziedzinie.

Prowadź kanały w social mediach

Wiedzą w konkretnej dziedzinie możesz dzielić się również za pośrednictwem twojego Facebooka i innych kanałów w mediach społecznościowych. Prowadzenie takich kont, o ile nie ma charakteru reklamowego, a jedynie poradniczy czy edukacyjny, nie jest przecież czymś zakazanym. Dziel się więc informacjami o tym, jak działa twoja firma – gabinet lekarski czy przychodnia – oraz odpowiadaj na zapytania, które otrzymasz za pośrednictwem twojego fanpage’a. Dzięki temu, że jesteś obecny w social mediach, klienci czy pacjenci będą mogli oznaczać cię pod postami, w których ludzie pytają o polecenie usługi prawnika czy lekarza. W ten sposób skorzystasz z możliwości darmowego polecenia.

O tym, jak prowadzić tego rodzaju działania, przeczytasz w tekście poświęconym temu zagadnieniu: Fanpage – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

Zadbaj o wizytówkę w Google oraz w serwisach branżowych

Skoro nie możesz się reklamować, to zadbaj chociaż o to, by być widocznym w sieci. O ile więc nie możesz raczej korzystać z płatnych reklam w GoogleAds, to możesz zrobić sobie w Google wizytówkę, w której umieścisz wszystkie najważniejsze informacje związane z lokalizacją, twoimi danymi czy numerem telefonu. W ten sposób pacjent czy klient łatwo dotrze do twojej siedziby.

Posiadanie wizytówek na takich stronach wiąże się z jeszcze jedną zaletą. Otóż, dzięki temu możesz liczyć na to, że zadowoleni klienci czy pacjenci zostawią pozytywną opinię, co w przyszłości może zachęcić osoby szukające odpowiedniego specjalisty i czytające na jego temat komentarze zamieszczone w Internecie.

W sieci znajdziesz mnóstwo stron, gdzie lekarze czy prawnicy mogą tworzyć swoje wizytówki, zaznaczając specjalizacje, godziny otwarcia, opisując wykształcenie, doświadczenie zawodowe oraz swoje sukcesy. To tu, w tym miejscu można również dodać swoje zdjęcie, warto więc zadbać o to, by prezentować się na tym zdjęciu w ubiorze służbowym oraz być uśmiechniętym. W ten sposób stajemy się bardziej sympatyczni dla otoczenia. Wiele osób wybierając zleceniobiorcę często przygląda się zdjęciom i na tej podstawie dokonuje ostatecznej decyzji. Szczery uśmiech zachęci potencjalnego klienta do skorzystania z naszych usług.

marketing branż zakazanych
fot. pixabay.com
Bierz udział w wydarzeniach branżowych

Nie zapomnij w udziale w konferencjach, spotkaniach branżowych oraz w wykładach np. przeznaczonych dla większej liczby osób. W ten sposób staniesz się lepiej rozpoznawalny. Zadbaj więc o to, by być widocznym. Udzielaj się nie tylko w swoim środowisku, ale też w lokalnej społeczności.

Wykłady możesz nagrywać i udostępniać na YouTube czy swojej stronie internetowej.

Oto kilka podpowiedzi, jak prowadzić marketing branż zakazanych.

Polecamy również: Raport Salesforce: Wyzwania dla polskich marketerów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here