raport Salesforce
fot. pixabay.com

Marketing się rozwija i ewoluuje. Wraz z nim zmieniają się wyzwania, jakie czekają na specjalistów w tej dziedzinie. Badanie, którego wnioski zostały opublikowane w 7. edycji raportu Salesforce „State of Marketing” pokazuje wyraźnie czego potrzebuje współczesny polski marketing. Zobaczmy, co zawiera raport Salesforce.

Zadania i wyzwania, jakie czekają na polskich specjalistów

Najważniejsze zadania do zrealizowania, na które uwagę zwrócili polscy respondenci – specjaliści ds. marketingu to: lepsze wykorzystanie narzędzi oraz technologii, ich unowocześnienie, a także działania zmierzające do zbudowania sprawniejszej współpracy, jak również podniesienie zwrotów z inwestycji w marketing.

Natomiast wśród wyzwań, z którymi będą musieli zmierzyć się, znalazły się: wprowadzanie innowacji, ograniczenia budżetowe. Na liście jest też zdolność do kontaktowania się z klientami w czasie rzeczywistym.

Raport Salesforce: Kanały, które dają sprzedaż

Raport Salesforce także pokazuje, jakie kanały dotarcia do klientów – zdaniem respondentów – dają największą sprzedaż. Wśród nich wymienia się przede wszystkim media społecznościowe, wideo oraz treści cyfrowe. Taki układ wcale nie dziwi, ponieważ warto zauważyć, że z social mediów korzysta już ponad połowa ludzkości, a Facebook wciąż jest jednym z głównych rozgrywających w tej grze.

Social media ze względu na to, że pozwalają na szybki kontakt z drugim człowiekiem, a także stanowią osobną wyszukiwarkę, z której możemy zdobywać wiele nowych informacji, jeszcze przez długi czas będą wieść prym w tym zestawieniu.

raport Salesforce
fot. pixabay.com

Oczywiście, zwróćmy również uwagę na wideo, które jest proste w odbiorze oraz użytkownik może szybko się z nim zapoznać. Chodzi tu o kilkunastosekundowe filmiki, które nie tylko wywołują emocje, np. rozbawiają, ale także stanowią świetny sposób na przyciągnięcie klienta.

Nie można również zapominać, że współcześnie to przede wszystkim treści cyfrowe pomagają zdobywać klienta, a marketing tradycyjny zaczyna pełnić taką rolę jak przed laty raczkujący Internet. Aby zyskiwać nowe zlecenia czy po prostu zwiększać swoje szanse na sprzedaż produktu czy usługi,  należy więc zadbać nie tylko o wygląd swojej strony internetowej, ale też o dobry content marketing w naszych przekazach.

Do czego wykorzystywane są platformy do przetwarzania danych?

Raport wskazuje bezpośrednio, że specjaliści ds. marketingu wykorzystują platformy do przetwarzania danych po to, by przede wszystkim obserwować zachowania konsumentów, zarządzać ich zgodami, a także personalizować treści dla nich przeznaczane.

Personalizacja to jeden z celów działań marketingowych, który może przynieść wymierne korzyści finansowe. Odpowiednio stworzony przekaz, bezpośrednio kierowany do grupy docelowej, może skutecznie przyciągnąć klientów. O tym, jak pisać, by chcieli nas czytać, można przeczytać w artykule poświęconych webwritingowi. Istotną kwestię jest również język korzyści, który pomaga sprzedawać. O jego podstawach możesz znaleźć więcej informacji w tekście poświęconym temu tematowi.

Pandemia a praca polskich specjalistów ds. marketingu

Warto zwrócić uwagę również na inny aspekt zaprezentowany w badaniu. Mianowicie na kwestię dotyczącą sposobu realizacji obowiązków zawodowych przez marketerów udzielających odpowiedzi w ankiecie. Okazuje się bowiem, że nasi marketerzy prezentują ciekawe podejście do tematu pracy. Połowa z nich spodziewa się, że po zakończeniu pandemii będzie mogła pracować hybrydowo, 43 proc. twierdzi, że wróci do pracy w biurze, a 7 proc. jest przekonana, że będzie pracować zdalnie.

raport Salesforce
fot. pixabay.com

Czy te prognozy się sprawdzą? Z pewnością zobaczymy to na własne oczy, tuż po zakończeniu pandemii.

Przyjrzyjmy się jeszcze jednemu wskaźnikowi z raportu. Otóż, okazuje się, że pandemia nie odbiła się na tej branży. Jednym z trendów jest przekonanie, że w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy praca marketingowca będzie lepiej opłacana niż obecnie.

Pandemia zmieniła również podejście klientów, którzy stali się bardziej wymagający niż przed pandemią.  Zdaniem 84 proc. respondentów pandemia zmieniła ich działania marketingowe.

Polecamy także: Fanpage – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here