aplikacje mobilne
fot. pixabay.com

Czym są aplikacje mobilne? Kiedy warto stworzyć własną aplikację mobilną do tego, by wypromować swoją markę? Odpowiedź znajdziecie w dzisiejszym artykule.

Co to są aplikacje mobilne?

Aplikacja mobilna to inaczej oprogramowanie, które działa na przenośnych urządzeniach. W myśl ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, aplikacja jest publicznie dostępnym oprogramowaniem, które posiada interfejs dotykowy i jest stworzone do pracy na urządzeniach przenośnych.

Wyróżnia się kilka rodzajów aplikacji mobilnych. Jeden typ to aplikacje samodzielne. Nie wymagają one dostępu do Internetu, by działać. Kolejny rodzaj to tzw. aplikacje internetowe. Mają one formę mobilnym stron internetowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu strona internetowa o wiele lepiej się wyświetla niż gdy użytkownik wchodzi na jej tradycyjną wersję. Trzecim typem aplikacji mobilnej jest tzw. aplikacja kliencka. Tworzy się ją na potrzeby klienta. Zwykle wymaga dostępu do Internetu. Wśród aplikacji można też wyróżnić aplikacje z grą w wersji mobilnej.

aplikacje mobilne
fot. pixabay.com

Sprawdź także: Marketing automation – dowiedz się, czym jest!

Aplikacje mobilne a działania marketingowe firmy

Aplikacje mobilne są coraz częściej wykorzystywane jako innowacyjne narzędzia do tego, by promować marki. Docelowo korzystanie z takiej formy promocji marki może przyczynić się do podniesienia świadomości odbiorców na temat rozwiązań czy produktów konkretnej firmy, a przez to zwiększyć przychody. Aplikacje mobilne wspierają również poszerzenie kanałów komunikacji z klientami.

Informację o możliwości pobrania aplikacji mobilnej można umieścić w pop-upie na stronie głównej, we wpisie na blogu firmowym czy po prostu w social mediach. Link do pobrania aplikacji wystarczy umieścić np. w poście na Facebooku czy też Instagramie lub pozostawić link w opisie pod filmikiem na YouTubie. Sposobów na promocję aplikacji mobilnej jest bardzo wiele. Warto do tego wykorzystać własne kanały, a także rozdawać dostęp do aplikacji w ramach ciekawego gratisu czy dodatku do zakupu.

Rodzaje aplikacji mobilnych w marketingu marki

Jakie rodzaje aplikacji warto tworzyć, by przyciągać zainteresowanie klientów? Otóż, wcale nie muszą to być jedynie aplikacje sprzedażowe, w których prezentowane są produkty. Mogą to być też aplikacje edukacyjno-rozrywkowe. Za pomocą aplikacji mobilnych można edukować społeczeństwo, np. na temat tego, jak się badać albo wspierać użytkowników w nauce konkretnych umiejętności, np. języków obcych.

Wiele aplikacji może np. pełnić funkcję przewodnika po zdrowym stylu życia. Przy okazji wówczas można przekazać informacje dotyczące naszego produktu. Marketing nie powinien być tu jednak zbyt nachalny. Można delikatnie zasugerować zakup konkretnego towaru, ale aplikacja powinna spełniać przede wszystkim funkcję poszerzającą wiedzę użytkownika.

Możemy także stworzyć aplikacje mobilne, które pomagają rozwijać zainteresowania naszych potencjalnych klientów. Przykładowo, sprzedając narzędzia do majsterkowania czy rzemiosła, można pokazywać, jak w twórczy sposób korzystać z takich materiałów. Instrukcje warto umieścić w specjalnie dedykowanej aplikacji.

aplikacje mobilne
fot. pixabay.com

Nie można również zapomnieć o potencjalne, jaki kryją aplikacje handlowo-sprzedażowe. Biorąc pod uwagę, że wielu użytkowników Internetu, korzysta z sieci poprzez urządzenia mobilne, np. smartfony, takie rozwiązanie jest jak najbardziej zasadne. Aplikacja mobilna umożliwia bowiem dużo bardziej wygodne przeglądanie konkretnych ofert. W założeniu takie treści powinny być dostosowane do możliwości urządzeń oraz bardziej czytelne. W efekcie ma to się przełożyć na większą sprzedaż produktów prezentowanych za pomocą takich aplikacji.

Współcześnie z aplikacji mobilnych korzystają sklepy odzieżowe, z żywnością czy z elektroniką, a także wiele innych firm, które chcą wypromować swoją markę w Internecie.

Aplikacje mobilne to innowacyjny i nowoczesny sposób na to, by pozyskiwać nowych klientów. Obecnie to bardzo atrakcyjny trend w digital marketingu. Warto więc z niego skorzystać, gdy chcemy w ciekawy sposób zareklamować naszą markę. Dla wielu osób, zwłaszcza przedstawicieli młodszych pokoleń, jest to bardzo atrakcyjna forma przeglądania reklam.

Czytaj także: Marketing tradycyjny – jakie rozwiązania wciąż działają?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here